Kundetæller - tællesystem til salgsoptimering for detailhandlen og øvrige butikker.

Forside > Kundetæller > Butiksoptimering

 Kundelogin

 

Få adgang til statistikker over salgsdata, kundebesøg m.m.
 

Login til statistikmodul

 

 Nyhedsoversigt


Effektiv stopper for "smarte"
butikstyve


Nyt system afsløre tyveri hvor 
varesikringen omgås med poser, 
jakker eller tasker foret med 
stanniol. 
Læs mere


Nyt Bibliotek – Ny teknologi


Med et nyt og brugervenligt kamera-
baseret besøgstællesystem fra 
Innoteck, holdes der styr på antallet 
af besøgende, når Skælskør kommune 
slår dørene op for et nyombygget 
bibliotek fra d. 1. juni 2006.
Læs mere

Innoteck tæller besøgende på
en åben udstilling…

 

Innoteck stiller udstyr og ekspert-
viden til rådighed, når udendørs-
udstillingen ”Spirit of the Wild”
løber af stablen fra d. 17. maj 2006
på Kongens Nytorv i København.
Læs mere

Kolding Bibliotek følger
udviklingen…


Med et nyinstalleret besøgstæller-
system fra Innoteck, bliver hver en

gæst talt i Koldings nye bibliotek,
der åbnede den 27. januar 2006.
Læs mere

Kvik Køkkener satser på
kundetal…


Fra oktober 2005 til januar 2006 har
Innoteck installeret kundetæller-
systemer i alle Kvik køkkenbutikker
i Danmark, Sverige, Norge, Finland
og Holland.
Læs mere

 
 

Butiksoptimering

 

Den samlede salgsindsats er tæt forbundet med disponering og indretning af butikken. For at skabe størst muligt salg, er det vigtigt at varerne er eksponeret rigtigt og placeret der hvor kunderne kommer i butikken.

Om varerne skal placeres og eksponeres ud fra en bidragsbetragtning eller en omsættelighedsbetragtning, er et virksomhedspolitisk spørgsmål. Men det er et yderst relevant spørgsmål, med stor omsætningsmæssig betydning. Det er derfor et spørgsmål som kræver et kvalificeret svar, som kun kan gives i sammenhæng med en kvalificeret bedømmelse af den interne besøgstrafik.

Med Innoteck's kundetællersystem kan kundernes bevægelsesmønstre og adfærd (opholdstider) i forskellige butiksområder kortlægges gennem interne trafikmålinger.

 

Ved at opsamle og registrerer antallet af besøgende i forskellige områder i forretningen, kan områderne sammenlignes indbyrdes og analyseres med henblik på optimeret udnyttelse af butikken.

- Udvikling i kundetrafik i enkeltområder
- Fordeling af trafik imellem områder
- Områders indbyrdes påvirkning
- Gennemsnitlige opholdstider

 

Med Innoteck's kundetællersystem kan man f.eks. få svar på:

 

- Hvor der er hotspots og coldspots?
- Hvilke naturlige ruter og genveje benyttes?
- Hvor opstår der evt. flaskehalse? (fysiske og personalemæssige)

Sammenholdes denne viden med salgsstatistikker, omsætningslister og  bemandingsplaner for områderne, kan butikkens indretning m.v.  bedømmes og optimeres i forhold til:

- A-, B- og C-placeringer
- Tilknyttede personaleressourcer
- Varegrupperinger
- Skiltning og displays
- Udstilling
- m.m.

 

 

 



Innoteck ApS - Magnoliavej 12 A - 5250 Odense SV - Tlf. +45 66 10 34 40